Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2009-09-15 / 21:41:12
Ego

Frustration över känslan att vara glömd, jag surar och sitter i mitt ego gömd.
"Grattis va kul att just du fick ett jobb, klarade skolan och har hälsan i behåll!"
Jo, det är roligt att jag är den enda som verkar ha koll
på vad som händer i mitt liv just nu, det är ju det som räknas, det vet väl du?!
"Men vaddå Du ska ha barn, har flyttat och katten dog?!"
Jag, JAG, har ju nått att berätta!
Missförstådd har Jag inte tid att förstå dig, Jag hinner bara tänka på Mig!
För inte tänker Jaget på nån annan än Jag, det bryr sig bara om Sig.

"Så trevligt med bröllop, kul att jag blev bjuden,
men Jag vill inte dela uppmärksamhet med bruden"

Försök att förstå mig, jag är ju som du, en som vill vara den som kan vara den enda rom räknas i kampen mellan jagen den dag klockan är slagen och alla ska räknas som delar ur mängden och om du inte tänkt på dig själv blir du liten och grå, och den som räknar ropar: "Släng den!"

"Förlåt, vad sa du?" "Du lyssnar ju inte!"
"Nä, men du hör ju inte vad jag säger till dig!"
"Lyssna på Mig, för det är Jag som räknas!"

/ego

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback