Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2009-10-21 / 23:15:01
Hej verkligheten!

06.57 Vaknar och går upp
07.00 Sätter på te
07.02 Nervositetstoabesök
07.15 Försök till frukost
07.31 Nervosistetstoabesök 2
07.43 Försök till frukost 2

08.15 Ut genom dörren

08.40 Rundturen på skolan liknar pans labyrint och jag är förvirrad (senare under dagen går jag in i ett förråd i tron om att dörren ledde till personalrummet.

08.58 Hittar rätt sal och släpper in klass 6. I 80 minuter lär vi oss mer om SniffningAlkoholNarkotikaTobak genom att göra planscher och korsord. Inga kommentarer om upplägget, men det var en rolig klass.

10.30 Pustar ut i elevkafeterian och letar mig sedan genom vindlande korridorer till matsalen.

11.13 Spansklärarna sätter sig vid mig och börjar prata spanksa (eftersom att jag så lägligt sagt att jag gärna vikarierar i detta ämne) varpå jag får tunghäfta och bara kan svenska helt plötsligt.

11.25 Går in i förrådet
11.26 Hittar personalrummet

12.00 Det jag varit nervös för hela förmiddagen. MATTE med klass 6. Decimaltal. Utan miniräknade. Flytta komman och ta bort nollor och tjosanhejsan. Nästa all energi gick åt till tre elever som gjorde allt annat än räknade matte (förlåt alla andra i klassrummet) och när 0,4x2,25 skulle räknas ut fick jag härdsmälta och bad en annan elev att hjälpa till. Förövrigt en rolig lektion.

13.16 Hem. Försök till vila. Omstart. Åk till nästa jobb

15.00-21.30 Hej! Var det bra så! Trehundrasjuttiofem kronor tack! Osv...

22.31 Hemma. Framför datorn. Trött. Belöning för dagens slit: True blood!

Kommentarer
Postat av: pelle

Haha, vilken dag du! Speciellt förråd, måste ha varit jobbigt som fan!

2009-10-22 @ 23:19:54
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Anonym

Sv: åt tack snälla! nu gjorde du hela min kväll lite bättre!

2009-10-23 @ 00:32:38
URL: http://livelove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback