Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2009-05-11 / 17:23:45
Spånar pedagogik

"Utan motivation tror jag inte att eleven utvecklar sitt lärande. Jag vill skapa ett lustfyllt lärande och det är också belagt att vi lär oss bättre när vi är positivt inställda. Därför är jag alltid noga med att berömma mina elever. Det är viktigt att se till de framsteg eleven gör, även om de är små i jämförelse med andras. Eleverna ska inte jämföras utan bedömas individuellt. Det kan vara svårt att alltid se det positiva, men man måste försöka. Hellre uppmuntra det som är bra än att kritisera det dåliga."

Jag spånar för fullt och vet inte riktigt om jag trasslar till eller rätar ut...

/minilli


Kommentarer
Postat av: Kinga

Hej där!





Gillar du Twilight? Då vill vi tipsa dig om vår blogg!



Vi har för närvarande 2 tävlingar på bloggen, där vi lottar ut 5 ex av "Så länge vi



båda andas", och en reflexskärm!



4 tjejer som skriver om allt som har med Twilightsagan o göra!

Vi har de senaste nyheterna, uppdaterar ofta, och kan göra det för att vi är så många!



Kolla in oss!



Kramar Kinga, designansvarig på
http://thetwilightsaga.se

2009-05-13 @ 21:49:47
URL: http://thetwilightsaga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback