Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2008-11-22 / 09:26:55
Smekning

Ögats läppar sluter sig kring ögats kärna för att kyssa mörkrets mun.
Dagarnas talade blickar slår ut i tigande blommor.
Nätternas stjärnor och virveldjur svävar sakta genom rummet.
Himmelsmaneten sveper sin böljande klänning av strålar och moln över dalar och berg.
På natten är du mig nära till kropp och själ.
På natten är ingenting mellan oss, ingenting utom vi själva.
Naken stiger du fram ur drömmarnas floder av eld och guld.
Naken kysse min blick din blick som två kärleksduvor i ett träd av korall och rubiner.
Naken smeker min puls din puls och vintergatans tysta blod flyter sakta genom vår kropp som är en.
På natten andas vår kärlek lugnt i mellanrummet mellan alla toner och stjärnor.
På natten andas vår kärlek lugnt i tystnaden och evigheten.



En favorit av Gunnar Ekelöf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback