Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2008-11-06 / 15:01:37
Elden är lös

Idag gick brandlarmet i skolan. Det bestod av en tant som sprang runt till alla grupprum och sa "Det är brandlarm!". Var det nån annan än jag som ställde sig frågande till effektiviteten i det systemet? I vilket fall tog jag mig tid att ta med datorn och jackan ut i den knäpptysta korridoren. Tanten var borta och förvirrade studenter undrade vad det var för brandlarm som inte lät. Vi gick förbi biblioteket där personal och studenter arbetade i godan ro och vidare ut genom entrén. Där samlades en liten klunga två meter från porten. Också det borde väl ifrågasättas rent säkerhetsmässigt. Ingen information gavs till den tappra tropp som samlats ute och plötsligt blev vi insläppta igen. Kan nån förklara vad detta handlade om? Jag fattar ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback