Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2008-05-02 / 13:03:55
C-uppsats

Innehållsanalys avslöjar bl.a. vad en text framställer som relevant och vilka prioriteringar och värderingar som skildras i texten. Detta görs genom att mäta vad texten innehåller i form av speciella ord eller idéer i den, dess frekvens samt positiva och negativa åsikter om dem.

Ja, nu är jag inne i uppsatsskrivning och så här låter det i vår metoddel. "Vi" innebär inte jag och mina löss utan jag och söta Ann-Katrin som jag skriver tillsammans med. Nu ska jag se en gammal föreläsning om uppsatsskrivning. Det blev alltså ingen klämdag för mig. Städa ska jag göra också. Ser fram emot morgondagens ledighet och lillasysters maskerad =)

Mors! (det säger man nog inte ofta idag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback