Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2010-05-09 / 09:29:02
Hemma på min gata i stan...

Hemma på min gata Sant Pàcia, där brukar det trummas och trumpetas med jämna mellanrum. Eller spelas på flöjt. Eller visslas. Hemma på min gata är det helt normalt att det kommer tio män med slagverk som spelar medan de går gatan fram. Sedan stannar de utanför baren de ska in på, kör en avslutande trumvirvel, och går in. Helt normalt. Igår var det en svart- och rödklädd grupp tjejer och killar som stod för grannunderhållningen. Med flaggor, trummor och trumpeter lockade de ut de flesta Sant Pàcia-bor på balkongerna och deras glädjande musik fyllde gatan. Det är sådana saker som gör att jag älskar Raval =)



(till och med polisen stannade sin moto för att lyssna lite =)
/minilli

Kommentarer
Postat av: pelle

Du, en fråga: hur länge blir ni i barcelona?

2010-05-10 @ 21:51:43
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback