Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2010-03-02 / 21:17:15
Underskatta aldrig din dammsugare

Följande bilder är ett talade bevis för att dammsugaren nog är en av de bästa moderna uppfinningarna. Enligt vår (svenska) hyresvärd använder man inte dammsugare här i Spanien, varför denna maskin då inte ingår i den möblerade lägenhet vi hyr. I stället får man sopa golvet. Efter ett par dagar bildas högar av hoptrasslat hår och damm i alla hörn, och grus och sand från hallen dras runt i alla rum. Detta är en uppmaning till er alla att aldrig underskatta er dammsugare.
Ge den i stället välförtjänt kärlek!


 

 

 

Och när jag ändå talat om trassel;

pappa, vad tycker du om denna eldragning i vårt trapphus?

 

 

/minilli


Kommentarer
Postat av: Anonym

men herregud så ni lever pilla inte på eltåtarna och ett förslag är att sopa varje dag hihihi

2010-03-02 @ 21:22:58
Postat av: minilli

Jag lovar att inte röra sladdarna! inte sopkvasten heller :P Dammet får härja till vi får en dammsugare!

2010-03-03 @ 12:57:00
URL: http://minilli.blogg.se/
Postat av: Linda F

Hihi, jag hade förträngt hur det var i min lägenhet i Valencia men nu fick jag tillbaka dessa minnen när jag såg bilderna på både eltrasslet och på allt damm.

Charmigt värre. Men har du kackerlackor som husdjur? Det hade jag! Det var najs...

2010-03-05 @ 10:12:31
Postat av: minilli

Linda, två små raringar har vi sanerat bort. Värre är det med de något större raringarna med svans - de äter osten i fällorna utan att själva fastna däri! Men minus djuren har denna spanska standard allt sin charm ;)

2010-03-05 @ 22:44:36
URL: http://minilli.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja men va trevligt med lite sällskap! Det hör ju till!

Och ja, det är ju en del av charmen :P Det ska liksom inte vara som hemma :)

Cuidate guapa!

2010-03-07 @ 17:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback