Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2010-03-26 / 10:08:24
Second

Ikväll ska vi på konsert! Men först vill jag påminna om två tidigare spelningar som vi försökt att gå på. Försökt ja! Den senaste var i söndags, men jag berättade aldrig hur det gick. Det verkar vara en klassiker att när vi ska på en spelning så finns inte stället i fråga. Rambla de Prim hade som bekant ätit upp baren vi skulle till, och i söndags gick det inte bättre. Vi hittade visserligen baren till sist, men på en annan gata, med en annan stavning i barnamnet och totalstängd! Det blev ingen livmusik för oss inte, bara en trist promenad tillbaka i regnet.

Ikväll ska vi alltså göra ett tredje försök. Den här gången kan det gå bättre. Dels är det ju tredje gången gillt! Dels känner jag en tjej (Maria) som känner en kille (David) som känner bandet (Second). Då bara kan det ju inte gå fel, eller... Uppdatering i morgon! Men bandet existerar i alla fall. Vi har lyssnat igenom deras senaste skiva oräkneliga gånger på Spotify och det ska bli riktigt kul att se dem spela på Apollo ikväll. (och apollo vet vi faktiskt var det ligger!!) Håll tummarna för att vi lyckas med vårt tredje försök =)

och så här låter de =)

/minilli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback