Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2010-03-21 / 16:57:10
Om jag ändå vore grön

Jag har haft en toppenhelg, verkligen! Mammas och pappas besök har piggat upp mig (trots att vi gått flera mil genom staden). Än är söndagen inte slut heller, och ikväll väntar en livespelning med ett fantastiskt bra barcelonaband på en bar i närheten. MEN...

...när vi gick hem från Jamboree igår fick vi smaka på stadens baksida. Ida, Erik och jag mötte två till synes fulla men glada killar som hälsade på oss. Eller, de hälsade på Erik, frågade om han ville ha en öl och var allmänt närgångna. Sen höll de fast Erik och snodde hans plånbok! Ida såg det och skrek åt dem att ge tillbaka den men de spelade bara oskyldiga. När vi gick efter dem och fortsatte skrika tömde de plånboken på alla pengar och lämnade sedan tillbaka den. Tack för det liksom! Bankkortet var ju i alla fallt kvar, med va fan! Jag har varit så arg i natt och funderat på alla dessa försvarsgrepp man kan ta på idioter som dessa killar. Problemet är ju bara att jag är för feg, och svag. Men i natt när jag försökte sova var jag Hulken. Stark, förbannad och grön! Om det ändå vore så på riktigt, då jävlar skulle alla idioter få se...eller som mormor skulle ha sagt: "De skulle få på moppo!"

/minilli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback