Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2010-03-19 / 10:56:34
Igår som blev idag

Mamma och pappa är äntligen här =) Jag mötte dem vid flyplatsen igår och visade vägen till hotellet. Vi tog en fika ute i ett ljummet Barcelona och sedan visade jag dem var jag bor. De såg, som jag trodde, lite förskräckta ut. Det blev kanske inte bättre av att jag tog vägen förbi "gatflickorna" som säljer sig inte så långt ifrån mitt hem. Men när de väl fick se lägenheten kunde de ändå pusta ut lite i alla fall. Några sega timmar tillbringades i skolan. Det är inte lätt med uttalsövningar när man är täppt i näsan! Dagen avslutades med tapas och en trött mamma och pappa fick sedan äntligen krypa ner i sina hotellsängar.

Idag har jag tenta i fonetik. Om jag är effektiv hinner jag plugga två timmar till... Efter tentan blir det utflykt med mor och far till Park Güell. Solen skiner och jag tror på en toppenhelg =)

/minilli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback