Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2010-03-07 / 12:49:48
Att göra en svensk

Igår var vi sen till den avtalade tiden, som vanligt. Men med småspringande steg tog vi oss från Raval till Born på rekordtid. Maria med klackarna kom av förklarliga skäl lite bakom oss och såg följande scen uspela sig: tre tjejer med tunnelseende som mer eller mindre springer Ferran fram, och sex sju inkastare till olika barer som liksom kastar sig efter för att hinna dela ut sina små lappar. Men alla misslyckas. I stället tittar de på Maria och gör en gest av att torka svetten ur pannan. Puh! Vi blev fem minuter sena, men vad gör det när man sedan har en trevlig kväll som sträcker sig till morgondagens småtimmar.

Det finns tydligen ett uttryck här i spanien för tjejer som jag. Tjejer som går snabbt, rakt på, utan att bry sig det minsta om spanjorerna Hola guapa, visslingar och puss-ljud. Hacer sueca - att göra en svensk. Ja, det är ju det är är liksom =)

/minilli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback