Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2010-01-31 / 15:09:06
Utflykt, bajsman och tapas

Gårdagen var underbar. En utflykt till Parc Güell med picnic i väskan blev ännu bättre av att vi kunde sitta i gräset bland vårblommorna och njuta av solen. Det var en perfekt kombination av konst, natur, utsikt och trevligt sällskap. Vi gick hem, en lååång väg, och på Placa Catalunya träffade vi en man som matade duvorna. Vi undrade varför han var möglig på sitt flintskalliga huvud, men det visade sig vara en massa bajs! Senare på kvällen åt vi tapas som om vi aldrig sett mat förut. Delikat! Vidare till en takvåning där antalet trappseteg upp dit gav oss mjölksyra i ben och tår. Som avslutning gick vi till The Gallery. Det var ett antiklimax på grund av den kassa musiken och de stela(!) spanjorerna. Det var för sjuttong ingen som dansade på dansgolvet, de bara stod där. Kul hade vi ändå och natten hann bli morgon innan vi kom hem.

 

/minilli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback