Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2010-01-14 / 10:05:29
Tack tack hemskt mycket tack och inget annant än tack!

Jag extraknäcker inom ett serviceyrke. Det är många gånger roligt och nästan lika måna gånger enerverande. Det första jag fick lära mig (för sju år sedan!!) var att vi ska säga "tack" när kunden har betalat. Underförstått "tack för att du handlar i vår butik". En trevlig policy tycker jag. Men jag har upptäckt att jag blivit hjärntvättad under dessa år och kan nu därför inte säga annat än tack till alla på jobbet, även i andra situationer. Det kan leda till meningsbyten som dessa:

Kund: Ursäkta var finns rostad lök?
Jag: Jag kan visa dig, här är den.
Kund: Tack så mycket!
Jag: Tack tack!

eller

Irriterad kund:Det är slut på tejp vid paketinslagningen!
Jag: Oj då! Då ska jag ringa efter jouren så att de kan fylla på. Låna min tejprulle så länge.
Irriterad kund: Ja, bra.
Jag: Tack så mycket!

eller

Arbetskamrat: Kan du räcka mig tidningen?
Jag: Javisst! (räcker över tidningen)
Arbetskamrat: Tack!
Jag: Tack!

Jag avslutar allt med tack. Även när det egentligen är jag som ska säga varsågod, så sker automatiskt en omformatering av ordet i munnen och ut kommer ett tack! Även i mitt privatliv sker detta och jag upplever det irriterande att inte kunna säga annat. Det var bara det jag ville säga. Tack för att ni läste!

/minilli

Kommentarer
Postat av: pelle

Haha, jag känner igen det där! xD Sen så ska man gärna säga ett par extra tack, ju otrevligare kunden är. På något vis så kommer de få dåligt samvete senare i livet, jag vet det.

2010-01-14 @ 17:26:30
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Syster

På riktigt har du jobba där i 7ÅR?

2010-01-15 @ 14:20:55
Postat av: minilli

Ja, visst är det galet syster!

2010-01-15 @ 16:35:25
URL: http://minilli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback