Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2010-02-27 / 04:46:28
Vilse i pannkakan blev superkväll

Taggade inför att se ett spanskt ska-band spela ikväll, drog vi till metron. Elva stationer senare klev vi av och hamnade i en sömnig förort. Efter att ha snurrat några varv i korsningen vid metrouppgången frågade vi tillslut en busschafför om väganvisning. Gott om tid, spelningen börjar om en halvtimme. Försök att hitta gatunummer i Spanien. Svårt. Vi frågade återigen om vägen i en liten supermercado. Var ligger nr 256? Eller var det 265? Vi forstsatte. Och fortsatte. Ochgick tillbaka. Ooooch fortsatte igen. Tills vi kom till slutet på gatan utan att hitta någon klubb eller skaband. Istället hittade vi en rondell, ett tågspår, vägarbete och en fotbollsplan med tre matcher igång. Flickorna ville titta på män i shorts och jag följde med och var den som blev träffade av bollen. Då åkte vi hem igen. Elva stationer. Färdkost: fyra kakor från ovannämnt supermercado.

Eftersom en fredagskväll helst får sluta med något roligare än metroåkning gick vi till The Templebar där ett band fyllde lokalen med bra musik. Ölen var dyr men det kompenserades av sångaren, "trummisen", basisten och gitarristen. Vi såg till att vara tillräckligt coola för att få bandet att komma fram till oss efter sin spelning.Det gjorde de =) och jag pratade spanska med samtliga!!! Muy bien =) Så, "trummisen" och gitarristen, plus deras vän, tog oss vidare till ett rökigt The pipe där vi visst råkade sitta tills klockan var efter fyra. En mycket förvirrad kväll blev en mycket trevlig natt och nu ska jag sova för att orka plugga verb imorgon, och fonetik, och se ett visst coverband spela =)

Buenas noches

/minilli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback