Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2010-02-22 / 20:52:43
Utan frukost försmäktar jag i detta land

Jag väcktes kl 08.09 av en hurtig Maria som drog med mig och Ida på morgonpromenad. Vi gick ner till stranden där vi dröjde ett tag för att fylla fickorna med fina stenar. Jag kan inte få nog av sådana små konstverk, men jag antar att jag får lägga tillbaka dem på stranden innan jag åker hem till Sverige, för de lär inte få plats i någon av resväskorna. På vägen hem gick vi förbi mataffären. Det var den egentliga anledningen till vår promenad, frukosten var nämligen slut. De öppnade dock inte förrän kl 10 så vi satt en stund på en bänk på Ramblan och såg på när de levande statyerna sminkade sig, fäste vingar på ryggen och borstade pälsen. Väl inne på Carrefour var det shopping för livet som gällde. Vrålhungern tog över! Det är inte billigt att handla på tom mage. 30 euro fattigare och en timme senare fick jag äntligen äta frukost. Det var lycka ska ni veta =)

Ätandes i Parc Güell

/minilli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback