Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2010-02-05 / 17:29:47
Konsten att bli spansk: Del 1


Gå salsakurs!

Den något gordito mannen i blå tröja kom in i rummet där biljardborden hade skjutits år sidan för att göra plats åt danskursen. Han tittade på de fem något stela och fnittriga tjererna på främre raden, egenligen den enda raden i rummet, i ett hörn bakom dem satt också ett par. När han satt på musiken stömmade det dock till lite fler personer och snart var den lilla golvytan i rummet täckt av fötter som ställdes i grundposition. Mannen log och visade sedan de förförande stegen som fick hela dansgolvet att släppa loss. Rymmet fylldes av musik, takter, skratt, svett och kanske lite passion. Detta var salsa!

Det var länge sedan jag hade en så rolig kväll ute som igår. Fem tjejer bestämde sig för att gå på salsakurs som hölls på len lokala irländska (!) puben. Vi värmde upp med en drink men fick ändå kalla fötter när vi märkte att vi var de enda personerna i lokalen. Men vi tänkte att hellre skämmas här än att vi inte kan stegen när vi sedan ska besöka en riktig salsaklubb. Turligt nog slöt fler upp i lokalen när musiken kom igång och stelt började vi vicka våra höfter efter lärarens anvisningar. Det var bara att släppa loss och låtsas att man kunde så gick det riktigt bra. Hur kul som helst! Att dansa med partner var svårare då jag bjöds upp av en stel argentinare som inte kunde stegen! (kom han verkligen från latinamerika?) När Ida bjöd upp mig gick det bättre och vi dansade oss svettiga och var grymt nöjda med vårt första steg mot att ta del av den spanska kulturen.

Salsakurs: check!

/minilli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback