Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2010-02-05 / 11:33:48
Första skolveckan

Det har gått en vecka sedan vi kom till Barcelona. Skolan började i tisdags med introduktion på svenska. Skönt med en sådan mjukstart. På onsdagen startade dock allvaret med grammatik på endast spanska. Det gick lyckligtvis riktigt bra att förstå läraren som är en härlig och sympatisk kvinna. Värre var det när vi kom fram till högläsningen av ett informationspapper hon delat ut till klassen. Shit vad man läser fel när man är nervös. Fast jag kan. Typiskt! Gårdagens torsdagslektioner bjöd på konversation och historia. Vi fick träffa en ny lärare, också hon rolig och sympatisk. På hennes konversationslektion var det enda vi gjorde att prata prata prata. Vi fick ställa frågor till henne om hennes liv och berätta lite om oss själva. Det var riktigt roligt att jag kunde förstå när alla pratade, men det är svårare att själv uttrycka sig.

Sammanfattningsvis har det varit en bra vecka med många nya intryck. Barcelona är verkligen en fantastisk stad och som jag sa på koversationslektionen så är jag här både för att lära mig språket och för att lära känna staden. Idag blir det lite plugg på förmiddagen (oj, som snart är slut!) och sedan en shoppingtur =)

Kram på er alla hemma i snöiga Sverige!

/minilli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback