Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2010-04-03 / 11:23:33
Glad påsk


Långfredagen tillbringades till största delen i sägen med en skoluppgift, men på eftermiddagen tog jag mig ut för att se en påskprocession genom staden. Där fanns svartklädda maskerade män och kvinnor med höga strutar på huvudet (för att komma närmare Gud), sorgeklädda kvinnor med flor, korsbärare, el JesuCristo och La Virgen Macarena. Lägg sedan till en enorm mängd åskådare. Det var mycket intressant och han bli kväll innan vi kom hem. Då lagades det storslagen påskmiddag som Elba bjöd oss tjejer på. Oj, vi betedde oss som att vi aldrig hade sett mat förut när vi jublade över det överfyllda bordet. Där fanns allt möjligt gott, men det enda påskrelaterade var nog ägghalvorna.

Påskaftonen till ära har jag tagit sovmorgon, löst melodi krysset (eller nej, mitt taffliga försök räknas nog inte för jag kunde typ tre saker) och så klart ätit ett ägg. Senare idag kommer söta Alexandra och ikväll bler det påskfest med fotboll och Zlatan =)

Glad påsk!

En av frågorna jag faktisk kunde i melodikrysset var vad

artisten som sjunger denna sång heter. Jag har inte hört

men gillade den verkligen. Det blir min påskpresent till er!


Kommentarer
Postat av: pelle

Så man har alltså höga strutar för att komma närmre gud?! hahahahaha! xD

2010-04-08 @ 21:26:58
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback