Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2010-04-11 / 18:27:35
Födelsedagar är bra dagar

Det var inte ens min födelsedag, men jag hade en strålande dag igår =) Maria fick skönsång och spansk frukost på sängen, vilket innebär chokladfyllda bullar, te och jordgubbar med mjölk. Klockan 10 mötte vi upp Linda och Angie för att ha paketöppning och äta frukost tillsammans på en jättemysig restaurang bakom Mercat Boquería. Mumsigt värre var det och jag tror Maria gillade Second-skivan =) Sedan bjöd dagen på strand, sol och premiär för bikinin. Helt underbart! Det är det här jag har längtat efter sedan jag kom hit. Timmarna flög förbi och brun som en pepparkaka (jo, jag lovar) gick jag hem med tjejerna för att ta siesta och sedan göra oss redo för en kväll på Razzmatazz. Men först balkonghäng och fotboll hos oss. Det är galet vad man kan bli intreserad av fotboll bara för att man bor här. Jag kan säga at det hurrades ljudligt både hos oss och på gatan när det blev mål i 33:e och 56:e minuten. Målskyttar: Messi och Pedro! (Ja, jag är insatt i detta.) Med ömma fötter i ny skor tog vi oss hem från RZZ när klockan var tidig morgon. Vi var nöjda med natten, men riktigt trötta. Sedan hände det som jag nu börjar bli riktigt jävla trött på. På en tvärgata till vår gata blev vi ikappsprungna av en kille som frågade vad klockan var. Han stod dock väääldigt nära Ida, och när hon sa att hon inte visste började han slita i hennes väska. Hon slet tillbaka men han var starkare och slet av bandet på väskan och sprang. Då händer följande i en ordning som jag inte minns riktigt: Dani kastar sina skor på honom och skriker de fulaste ord hon kan på spanska, Ida springer efter idioten som gör en usväng, efter kommer jag trippandes i mina klackar och skriker. Då kastar han väskan över en mur där det står ett gäng killar och springer sedan åt andra hållet. Jag skrek åt killarna att ta väskan och Ida sprang dit och hämtade den. Då säger gänget att "den där killen är en riktig idiot, han gör så ibland". Ja, en jävla idiot var det!! Men vi vann!! Så födelsedagar är bra dagar. /minilli

Kommentarer
Postat av: pelle

Fan, lyllos Maria då - lyxigt värre!

2010-04-12 @ 14:37:16
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback