Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2009-09-18 / 00:57:31
SJ - akta er för mig!

Jag är arg som ett bi, och kan inte sova förrän jag har fått skriva av mig. Jag hade sett fram emot att få skriva ett inlägg om min supermysiga kväll med kusinen, ett mumintroll och jazz i Eskilstuna. Mark Levengood och hans värld var nämligen på Eskilstuna Teater och föreställningen började kl 19.00. Jag och Kusin vitamin hojjade ner till stan för att ta 17.35-tåget. Då skulle vi ha en timme på oss att äta innan vi gick till Mumindalen. I stället började kvällen med att sitta två timmar på ett stillaståelde tåg mellan Dingtuna och Kolbäck. Det berodde på en försenad tågförare och ett signalfel. Jahapp. Den snabbtänkte har redan räknat ut att vi kom försent till föreställningen. Vi missade HALVA. När klockan var 19.00 och vi fortfanande stod någonstans på tågspåret var jag så arg att jag nästa grät. SJ lär ju inte ersätta mig för ett förlorat möte med en idol. Hungriga var vi också där vi satt inspärrade i tågvagnen.

Nåja, vi gjorde det bästa av kvällen och sprang till teatern för att hinna se de återstående 45 minutrarna av finurligt kloka ord från en mycket härlig och genuin människa. Det var med andra ord en toppenföreställning som jag gärna sett den första halvan av också. När det sista tankefröet såtts hos publiken följde vi med strömmen ut i den kyliga Eskilstunakvällen. Vi hade drygt en och en halv timme på oss innan sista tåget gick hem och våra knorrande magar ledde oss till en mongolisk restaurang. Mums fillibabba, mys och mat i mängder blev det.

Men så skulle vi hem. När vi kommer till stationen får jag onda aningar och de bekräftas när jag läser på tavlan med avgångar att vårt tåg är 30 minuter försenat. Efter 40 minuter rullar det äntligen in på stationen och vi fick tina våra frusna fingar, öron och tår. Nu är vi sura och irriterade på SJ. Då blir tåget, någonstans mellan Kolbäck och Dingtuna, ytterligare 50 minuter försenat och vi kreverar när det till och med backar en bit!!

En total restid på ca 60 minuter bestod av TRE j*vla TIMMAR FÖRSENING!! Vi satt på tåget i fyra timmar!

Fråga: Ska det vara så svårt att säta in extrabussar när man VET att det varit ett signalfel på samma j*lva ställa hela dagen??? Jag fattar inte!!

Akta er för mig SJ - för jag är så arg!

Kommentarer
Postat av: Syster

morr

2009-09-18 @ 10:22:09
Postat av: minilli

och massa grrrrrrrr!

2009-09-18 @ 10:25:27
URL: http://minilli.blogg.se/
Postat av: Mackan

SJ, SJ gamle vän,

festligt att du lever än.

Men du ser rätt krasslig ut,

snart hörs ditt sista tjut.

2009-09-18 @ 17:04:46
Postat av: minilli

Tuuuuuuuuuuuut

2009-09-18 @ 18:10:19
URL: http://minilli.blogg.se/
Postat av: Madelene

Fy sjutton, låter inte skoj alls.

2009-09-19 @ 21:32:42
URL: http://www.metrobloggen.se/minafrallor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback