Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2009-09-25 / 00:39:16
Nattlig reflektion över dagens lärdomar

En lång dag borde bli lärorik. Det tänkte jag inte när jag sömndrucken klev upp klockan sju. Men så här på natten blir jag lätt lite filosofisk och drog då denna slutsats. En sammanfattning av dagens lärdomar borde således bli en lång lista. Den kommer här:
  1. Smöret smakar bättre om det inte gått ut för en vecka sedan (Oj!).
  2. Spanskan innehåller en mängd oregelbundna verb, som böjs än mer oregelbundet beroende på tempus, och jag har lärt mig att jag inte förstår ett jota än så länge.
  3. Bär blir sylt om man sakta hettar upp dem tillsammans med socker.
  4. Sex pannkkakor ger magknip men det går över med lite choklasmousse.
  5. Ningun problema - lo más fácil es saber decir: Hakuna Matata!
  6. Babianer bråkar man inte med ostraffat. Passa dig särkilt för babianer med pinnar!
Hm, en inte allför lång lista kanske, men otroligt nyttiga kunskaper har dagen ändå erbjudit. Särskilt den sista punkten skulle jag vilja att du lägger på minnet.

/minilli

Kommentarer
Postat av: pelle

Smöret är gammalt, kanske har förtidshärsknat? ;D



Ja, Yrrol! "Sprit, Sprit, här var det sprit".

2009-09-25 @ 15:29:08
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Syster

Jag är så stolt över min kloka syster! Tänk nu slipper jag spara smöret en vecka extra bara för att se om det är någon skillnad på smaken! Du har räddat mig från ennu ett I-landsproblem

2009-09-25 @ 18:34:02
Postat av: minilli

Ja du syster, nu vet du ;)

2009-09-25 @ 23:15:05
URL: http://minilli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback