Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2009-09-04 / 16:38:47
Husbil, Ikea och regn i Luleå

Resan till syster i Luleå spred vi ut på två dagar. I tisdags natt "sov" vi på en rastplats mellan E4:an och tågspåret. Klockan 07.06 onsdag fortsatte vår resa norrut. Onsagen tillbringades således mest i husbil och när vi väl kom fram till slutdestination blev det flyttlådemaraton tre trappor. Efter den tyngdlyftningen belönades vi med pizza och somnade sedan gott i en husbil på studentparkeringen.

Torsdag blev en Ikea-dag. Resan till och från Haparanda tog cirka tre timmar och shopping av vardagsrumsmöbler, köksbord med stolar och diverse husgeråd tog närmare fyra och en halv timme! Vi var helt slut när vi klockan halv tio på kvällen äntligen fick i oss middag. Jag dissade husbilen och sov på golvet i vardagsrummet mellan platta paket och svarta säckar med flyttpackning.

Idag fredag skulle bli en mysig "strosa-runt-i-Luleå"-dag, men regn(o)vädret ville annorlunda. Det blev i stället en "spring-mellan-regnskydd-och-butiker"-dag med välbehövd paus på en café. När vi kom hem kom solen fram. Nu är syster, Callen och far på sänguppdrag. Det nyblivna samboparet vill inte dela en 90 cm madrass på golvet så länge till. Det som är så mysigt ;) De platta paken minskar i takt med mammas framfart med skruvmejseln och jag tänkte nu gå och assistera henne.

Kram/Minilli


Kommentarer
Postat av: Syster

Utan er hjälp skulle vi byggt möbler i ett års tid:P

Jag älskar er!!!

2009-09-12 @ 00:49:08
Postat av: Syster

Utan er skulle vi fortfarande byggt möbler!

Jag älskar er!

Ni kommer upp på tisdag och hjälper oss med resten av hyllan va?;)

2009-09-12 @ 00:50:12
Postat av: minilli

Självklart!!! ;)

2009-09-12 @ 19:19:55
URL: http://minilli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback