Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2009-10-01 / 21:55:40
Om mörker

Varför låter jag mig skrämmas av mörket? Kanske för att det är så omslutande. Mark Levengood berättade att den dag han  fick glasögon och för första gången kunde se världen i sin klarhet, då var han inte längre rädd. För det är det vi inte ser som skrämmer oss. När hösten och mörkret kryper oss in på skinnet kan det vara svårt att inte vara rädd; men det finns en lösning som likt Marks glasögon gör att vi ser.

Räds inte mörkret - tänd ett ljus!



Kommentarer
Postat av: pelle

Sant, så sant. Jag själv är mörkrädd i vågar. Kan känna på mig en hel dag när jag kommer ha svårt att sova och så. Svinjobbigt.

2009-10-02 @ 23:38:24
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback