Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2009-10-12 / 23:34:07
När jag blundar ser jag svamp

Jag har nog hittat mer svamp idag än på någon av mina tidigare skattjakter i skogen. De var överallt! De nästan hoppade på mig!

Men först hittade jag ingenting, så jag försökte lite olika svampletarknep. Jag fick till exempel tipset att spela kongas för svampen så att den började dansa salsa, för att på så sätt se var det rörde sig i mossan. Jag hade tyvärr inga kongas till hands men jag sjöng lite salsatakter på spanska, dock utan vidare resultat. Endast skogens småfolk reagerade och kom framspringande ur sina stubbar för att hytta med de små nävarna och skrika "Vaffö gör du på detta viset? Föra sådant oväsen!" Att leta efter svampen fungerade inte heller. Inte ens mitt visslingstrix gjorde att svamparna kom fram. Jag försökte tänka som en svamp! Typ, "här att jag växt om jag var en svamp", men det var också utan större framgång. Det var först när jag slutade leta svamp och började titta efter gula löv som jag snubblade över en hel maffiafamilj med trattkantareller. Sen tog de aldrig slut och jag plockade svamp till skymningen föll. De flesta svamparna ligger nu på tork, men det räckte även till varma mackor. Nu ser jag bara svamp när jag blundar så jag anar vad min drömmar kommer att bestå av. Natti natti!



/minilli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback