Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2009-10-07 / 09:56:48
Polis, polis, kvinnomisshandlare

Kvinnovåld är det vanligaset brottet bland poliser står det i dagens nyheter (vart tredje åtal mot poliser utanför tjänst). Sorgligt med tanke på polisens uppdrag att skydda oss civila från misshandlande elakingar. Sorgligt över huvudtaget att det finns kriminella poliser. Jag menar, vad är det för världsordning? Ungefär som att glass skulle vara äckligt eller gud skulle vara ond...

Nu står det också i DN att för att få stopp på kvinnovåldet behövs det mer stresshantering i det vardagliga polisarbetet och större sållning av vilka som får bli poliser. Men alltså, inte stoppas väl kvinnivåldet i samhället bara för att man sållar bort en misstänkt polisaspirant. Han/hon lär ju inte sluta slå bara för att han/hon inte får bli polis. Det är att flytta problemet, inte att ta itu med det. Och vad gäller stresshantering så är väl det alltid bra, men jag anser personligen att ingen stress är tillräcklig för att utnyttja sin styrka över en annan och misshandla sin partner.
- "Nej, jag var lite stressad så jag slängde in henne i skåpet, det borde hon ha räknat med!"

Jaja, det var dagens reaktion från mig. Vad tycker du?

/minilli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback