Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2009-11-05 / 12:41:00
En sällskapssjuk Gud

Jag lyssnade på P3 i morse och morgongästen, ärkebiskopen Anders Wejryd, sa då något i stil med att Gud skapade människan för att hon skulle hålla Gud sällskap i det eviga livet efter döden. (Hm, det förutsätter nog att man lever efter budorden..anyway) Det fick mig att fundera på Joan Osbornes sång One of us där följande textrader också ger sken av Gud som en sällskapssjuk en;

What if God was one of Us? 
Just a slob like one of Us?
Just a Stranger on a bus
trying to make His way Home
Just tryin to make his way home
Like a holy rolling stone
Back up to Heaven all alone
Just trying to make his way home
Nobody calling on the phone
'Cept for the pope maybe in Rome.

/minilli

Kommentarer
Postat av: pelle

Men om gud har den makten han påstås ha, så skulle han nog kunna fixa sig lite sälle på egen hand - tror du inte? ;)

2009-11-07 @ 13:33:55
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback