Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2009-03-11 / 21:20:20
Trettio år är ingenting

År 1978 spelades filmen Convoy in i USA. Någonstans i Sverige gick min lilla far och såg machorullen på bio. Korrupta poliser ledde till en långtradarconvoy och biljakter genom Texasöknen, som imponerade på tjugoåringen i biosalongen.  Drygt 30 år senare har min pappa nu införskaffat filmen om machomän med stora långtradare som ställer upp för varandra. Pappa citerar replikerna innan de yttras i filmen och berättar för mig vad som kommer att hända härnäst. Så spännande! Han är för söt min pappa. Tänk vad en film kan sätta spår i en - då är trettio år ingeting. 2039 kommer jag att citera en mindre våldsam film för mina barn: YRROL. =)

/minilli

Kommentarer
Postat av: rosamartina

Hey- du är pappas flicka:P

Du kan ju citera det mesta innan det sägs :P

PUSS

2009-03-12 @ 11:11:36
URL: http://rosamartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback