Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2009-03-13 / 13:10:09
Delirium

Jag har en förmåga att ta på mig sinnerstämningen hos de rollkaraktärer jag möter i böcker jag läser. Det är vad jag skulle kalla tecken på en bra bok eller duktig författare. Följaktligen levde jag i feberyra likt Raskolnikov när jag läste Brott och straff, hade klaustrofobiska känslor likt Kafkas Josef K. och nu känner jag mig som Lisbeth Salander i Stieg Larssons triologi. Med andra ord skjuten i huvudet och i ett förvirrat delirium av smärstillande morfin. Då är det inte lätt att försöka skriva en uppsats om samverkansprocesser runt elever i behov av särskilt stöd!

/minilli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback