Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2009-01-27 / 22:56:37
Den man älskar agar man?

Jag har huvudvärk av undertryckta känslor. Hur kan man älska den person som hållit en i håret och dunkat ens huvud i golvet? Hur kan man älska den som spottat en i ansiket och sagt att man inte är värd någonting? Hur kan man gå tillbaka till den som gång på gång misshandlat ens kropp och självkänsla tills det är ett inget kvar? Hur kan man tro att en person som en gång behandlat en så kan bli en ny människa? Jag förstår inte.

Filmen Den man älskar om Hannes och Lena väckte dessa och fler frågor  och alla de känslor som översvämmades i mig under filmen har resulterat i en dundrande huvudvärk.  Jag tror inte en sekund på att en person som inte kan hantera sina vredesutbrott, och låter dem resultera i misshandel, kan bli en ny person. Den kan på sin höjd lära sig kontrollera sina utrott och handlingar, men är för alltid vad den en gång varit.

I filmens slutscen säger Lena till Hannes: Jag kommer nog alltid att vara rädd för dig. Hannes svarar: Jag kommer också att alltid vara rädd för mig. Det visar visserligen att Hannes kommit till insikt om sig själv, men han är för den skull inte förändrad, vilket hans svar också antyder. Min fråga till Lena hänger fortfaradne i luften. Varför går du tillbaka till en person som du alltid kommer att vara rädd för? Jag somnar nog med huvudvärk i kväll.

Och nej, den man älskar agar man definitivt inte!

/minilli

Kommentarer
Postat av: ROSAMARTINA B L O G G D E S I G N

Hemskt!!!

Nu kan du prenumerera på min blogg via blogglovin :)

Gå in på min blogg och klicka på ikonen för blogglovin :)

2009-01-28 @ 13:29:21
URL: http://rosamartina.blogg.se/
Postat av: ROSAMARTINA B L O G G D E S I G N

Du lär dig, hunnibunnipaiii :D

2009-01-28 @ 14:11:48
URL: http://rosamartina.blogg.se/
Postat av: ROSAMARTINA B L O G G D E S I G N

Ja, det får du :D

2009-01-28 @ 14:25:59
URL: http://rosamartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback