Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2009-02-19 / 21:36:47
Konsumtion

I en värld av konsumtion
finner vi vår tids religion

Gloria in excelsis Deo
(Ära vare Gud i höjden)
Ärad vare konsumenten
Tu solus Dominus
(Du allena Herre)
Det enda som räknas är det du äger
Te Dominum confitemur
(Till Dig Herre bekänna vi oss)
Vi bekänner -
jag köper, därför finns jag!


/minilli

Kommentarer
Postat av: Ida

Du är så poetisk! Önskar jag kunde skriva sådana fina saker. Nu tror jag lite mer på dig...;) Du får jätte gärna inspirera mig mera så jag också klarar av sånt här! Kanske inte helt köpstopp då jag verkligen behöver några tröjor till, då jag i nuläget kanske har två stycken jag kan använda o känna mig okej i. Men allt annat, sitter hemma o tänker: ja men en ny matta o en kudde o kanske lite nya gardiner? SLUTA IDA! Help me?

Postat av: minilli svarar

Tack vännen =)

Intala bara dig själv att du KAN klara av det, så gör du det! I längden blir vi inte lyckligare av ett par nya jeans eller nya kuddar och gardiner =)



Kram

2009-02-20 @ 12:40:02
URL: http://minilli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback