Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2008-09-10 / 18:49:11
Svältfödd

Tänk dig att du inte har fått äta på en månad. (Är det fysisk möjligt?) Känn kroppen skrika av hunger. Tänk dig att du inte får veta om du någonsin kommer att få mat igen. Känn frustrationen riva i dig. Hur länge står du ut? Ger du upp? I slutänden går det inte att leva utan att äta.

Jag har förvisso fått äta mig mätt den senaste månaden. Däremot är jag svältfödd på kärlek. Min kropp skriker efter den. Frustrationen över att inte veta när jag åter får kärlek, om jag åter får kärlek, river i mitt hungriga hjärta. Hur mycket mer klarar jag?

Du kan ej leva av kärlek allena, sägs det. Jag säger att du kan inte leva utan den heller.

Vad vill jag ha sagt egentligen? I vanlig ordning har jag kanske trasslat in mig i mina tankar. "Du tänker för mycket", sa han en gång. Förmodligen sant. Jag sammanfattar mitt resonemang så här: Det är lika jobbigt, utmattande, påfrestandeomöjligt att vara utan kärlek och inte veta om den återkommer som det är omöjligt att leva utan att få äta.


/minilli

Kommentarer
Postat av: d

vet inte riktigt hur man ska kommentera. efter din kommentar eller på din sida?



anyway, raderna är från en låt som heter "by my side" av ben harper.

http://www.youtube.com/watch?v=ZQUXOgRmopc

2008-09-10 @ 20:27:12
URL: http://kaygeebee.blogg.se/
Postat av: d

tjejen?

2008-09-10 @ 20:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback