Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2008-09-26 / 09:33:53
Mina bonusbarn

Det är en utmaning att gå på promenad med två hundar, speciellt om de vill åt olika håll. Lägg till en cykel med packning på pakethållaren och stryr stegen rakt in i skogen där rötter och stenar utgör spännande hinder. DET är en riktig utmaning! Men jag klarade faktiskt av det och Wilma, Maya och jag hade en trevlig dag tillsammans i går. Dessutom sken solen hela dagen så det blev många fler promenader efter den första, dock utan cykel då. Trots det vackra vädret blev det åtta smutsiga tassar att tvätta varje gång vi varit ute. Till slut gav jag upp och tänkte att det får räcka att göra innan vi går och lägger oss. På kvällen somnade jag gott och gissa om jag fick sällskapi sängen. När jag vaknade låg de kvar på samma ställe och jag ville verkligen inte gå upp.

Det är nog nyttigt att låna en hund innan man överväger att skaffa en själv, för att se hur man klarar av det. Kanske skulle jag göra samma sak innan jag överväger barn? Min lärdom av gårdagen och hundlånet är nog att om jag mot förmodan skulle skaffa hund i framtiden, jag är ju egentligen en kattmänniska, skulle det få räcka med en i taget =) 

/minilli

Kommentarer
Postat av: Ida

åååh, det lät som en alldeles fantastiskt mysig dag ju! blev ju jag sugen på o skaffa hund...men det räcker nog med en ja!

2008-09-27 @ 17:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback