Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2008-09-18 / 21:38:51
FRA light

Ja, nu blir det här ännu ett inlägg om Ansiktsbok-sajten . Det beror på att jag läst Erik Kedings blogg där han appropå artiklar i kvällspressen diskuterar hurivida nämnd communitysajt påverkar förhållanden negativt. Till exempel genom att den ger upphov till kontrollerande och svartsjuka. Han menar att vi har blivit alltför tillgängliga.

(Erik Keding påpekade även det faktum att bloggen också är ett exponeringsforum. Jag är medveten om det, men jag anser mig vara mer anonym här än på facebook. Varför det är så har jag inget bra svar på. Har du?)

Jag tror att det negativa ligger just tillgängligheten. Det handlar inte i första hand om hur det påverkar ett förhållande, utan om hur det påverkar oss som människor att ständigt vara exponerade. Facebook är ett FRA light. Som medlemmar där är vi ständigt bevakade och frågan är om det är hälsosamt. Säkert inte! Men jag orkar inte diskutera frågan vidare och ni behöver inte hålla med mig. För min del får de som vill gärna utsätta sig för storebrors blickar. Själv är jag den som tejpade för nyckelhålet till mitt rum som skydd mot nyfikna syskon.


/minilli

Kommentarer
Postat av: syster

tejpade du för nyckelhålet?

litade du inte på din älskade syster:P:D:D

2008-09-18 @ 22:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback