Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2008-09-01 / 14:15:36
En tanke

Jag tänkte på skillnaden mellan att säga "Du är den enda jag har" och "Du är allt jag har". Den första frasen tycker jag antyder att den talande verkligen bara har en enda person i världen som den känner för. Däremot tycker jag att om någon säger "Du är allt jag har" innebär det snarare att denne värderar den andra personen till att betyda allt. Kanske betyder det i slutändan samma sak, med en viss nyansering. Hm, det var bara en tanke. Den lät faktiskt förståndigare i mitt huvud. Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Nu finns svaren på frågesporten på min blogg!

http://junitjejen.se/2008/september/svar-pa-fragorna.aspx

2008-09-01 @ 19:24:22
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback