Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2008-10-30 / 21:57:26
Nattens skenande sängplats

Lillasyster sitter nu, eller rättare sagt ligger nu, på nattåget till Luleå. Jag är avundsjuk. Inte bara för att hon ska få träffa sin älskling medan jag sitter hemma i kylan och längtar efter min. Det jag är mest avundsjuk på är att hon ska åka tåg i 13 timmar med egen sängplats.
   Jag älskar att sova på tåg
. Själv somnar jag alltid på entimmessträckan till goding eller på halvtimmessträckan till skolan. Det är alldeles för kort tid för att riktigt kunna koppla av, men somnar det gör jag. Det är liksom sövande att se landskap passera medan man sitter inne i värmen, tillbakalutad med musik i öronen.
   Riktigt bekvämt blir det däremot aldrig i en SJ-stol, hur mycket man än knölar till jackan som huvudkudde. När jag somnar har jag också en förmåga att "tappa hakan". Den åker liksom ner och där sitter jag gapandes och ser allmänt dum ut. Ändå kan jag inte låta bli att sova, bara lite. Därför tycker jag att det låter som en dröm att få ligga ner flera timmar och vaggas till sömns i lagom skakande mak. Sov så gott syster! Själv får jag nöja mig med sömn i upprätt läge de fyra timmarna det tar till Göteborg i morgon.

Nattåget genom Sverige i natten.
Bild från SJ:s hemsida

Kommentarer
Postat av: Ida

Ha så kul i göteborg! Pussa på alex o anders massa från mig! puss!

2008-10-31 @ 23:09:06
Postat av: syster

kan informera dig att det inte var jätte mysigt tyvärr! kudden var lite hård och vagnen gugna för mycket för min smak .

ha så kul i göteborg

saknar dig

2008-11-01 @ 17:00:52
Postat av: minilli

Ida: Jag har så trevligt och Alex och Anders hälsar så mycket tillbaka =)



Syster: Usch då! Det lät ju inge bra att det inte var så mysigt som jag trodde. Men desto mysigare var det att komma fram va? Puss på dig

2008-11-01 @ 22:13:09
URL: http://minilli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback