Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2008-10-11 / 22:22:47
Låt allt bli som förr

Jag lyssnade på Lisa Ekdahl när jag åkte tåg hem från min älskling idag. En vacker text till en vacker melodi som fick mig att fundera på vårt förhållande. För under den beryktade pausen fick jag perspektiv på många av mina känslor för dig. En av dessa känslor var att vad som än händer kommer du alltid att finnas i mitt hjärta. Visst kunde vi välja att bryta då, men samtidigt kunde och ville jag inte ta det steget eftersom att jag visste at mitt hjärta aldrig någonsin skulle kunna glömma dig. Jag ville bara ropa: Du är den enda jag vill ha! Mina fönster och dörrar stod öppna för dig och idag är jag oändligt glad för att du hörde mina rop och steg in i min värme. Du är det finaste jag har!

Öppna upp ditt fönster, slå upp din dörr. Släpp in ljuset och min älskling låt allting bli som förr. Låt honom veta än finns en väg tillbaks. Låt honom veta att han är den enda du vill ha. Visst kan du välja att bryta nu. Men han finns alltid där i ditt hjärta det vet du. Så varför inte låta honom vara där. Du kan ändå aldrig glömma den ditt hjärta håller kär.

   Öppna upp ditt fönster, slå upp din dörr. Släpp in ljuset och min älskling låt allting bli som förr. Låt honom veta än finns en väg tillbaks. Låt honom veta att han är den enda du vill ha.

  Ropa ner i gränden, högt så han hör. Ropa att den kärlek är inget man förgör. Ropa att den kärlek aldrig kan ta slut. Ropa honom in igen och om han inte hör, spring då ut. Visst kan du välja att bryta nu. Men han finns alltid där i ditt hjärta det vet du. Så varför inte låta honom vara där. Du kan ändå aldrig glömma den ditt hjärta håller kär

   Ropa ner i gränden, högt så han hör. Ropa att den kärlek är inget man förgör. Ropa att den kärlek aldrig kan ta slut. Ropa honom in igen och om han inte hör. Jag säger om han inte hör, spring då ut.

   Står han ej att finna, sök som besatt. Säg till hans vänner att de ska hälsa att fönstret är öppet och dörren står på glänt. Ack vad som än händer är han alltid det finaste som hänt.  Visst kan du välja att bryta nu. Men han finns alltid där i ditt hjärta det vet du. Så varför inte låta honom vara där. Du kan ändå aldrig glömma den ditt hjärta håller kär

   Står han ej att finna, sök som besatt. Säg till hans vänner att de ska hälsa att fönstret är öppet och dörren står på glänt. Ack, vad som än händer är han alltid det finaste som hänt.

   Öppna upp ditt fönster, slå upp din dörr. Släpp in ljuset och låt allt bli som förr, låt allt bli som förr. Ropa ner i gränden, ropa högt så han hör. Ropa att den kärlek är inget man förgör. Nej, det är inget man förgör

   Öppna upp ditt fönster, slå upp din dörr. Släpp in ljuset och min älskling, låt allt bli som förr. Låt allt bli som förr. Låt allt bli som förr. Låt allt bli som förr!


/minilli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback