Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2008-10-06 / 11:30:08
Kiss&bajsstaden

Jag hittade en bok i min kompis bokhylla och genast fastnade jag mellan pärmarna. Tjuvlyssnat från 2007 känns liksom lite förbjuden att läsa, man tjuvlyssnar ju, och just därför är den så spännande. Konversationen mellan två killar på medborgarplatsen visar en mörk sida hos "det andra könet" när kille 1 betättar för kille 2 att han har dumpat sin tjej till förmån för fotbollen nu när VM börjat. Med en gång vill jag säga tack till min älskling som inte är en sportidiot =)

Varje tjuvlyssning förtäljer också var i landet den spännande ordväxlingen ägt rum. Det skrämmer mig vilken bild som visas upp av min stad. Två tjejer i tjugoårsåldern får representera alla cirka 133000 invånare med sin konversation. Det blir inte annat än pinsamt när hela Sverige kan läsa om vad de sagt utanför stadens centralstation.

Tjej1: Ååh jag har saknat dig, fy fan vad kul vi hade tillsammans!
Tjej 2: Jag veet! Det var liksom du och jag mot världen!
Tjej 1: Kommer du ihåg den där gången när vi kissade i plastpåsar och kastade på varandra?

Ja, vad kan man säga? Välkomna till Kiss&bajsstaden!

/minilli


Kommentarer
Postat av: syster

hahah yes!

2008-10-06 @ 19:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback