Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2008-10-05 / 21:34:08
En bekännelse

Det regnar. Jag fryser. Två hundar behöver gå en kvällspromenad för att göra nummer ett och kanske två. Jag vill inte gå ut! Det vill nog inte de heller egentligen. Usch, jag föredrar verkligen katter sådana här dagar. De ligger och kurar ihop sig på fönsterbrädan över elementet eller framför den sprakande brasan om man har en sådan. Katten kräver inte att jag sätter på mig regnkläder och tåligt väntar på att vaje litet löv ska bli luktat på. Istället spinner katten förnöjsamt på sin varma plats och jag kan i min tur kura ihop mig i soffan och njuta av mitt kamomillte. Men nu är det ju så att jag är hundvakt sedan 1,5 vecka och varje kväll går jag en runda som tar en ansenlig stund trots att vi inte går så långt. Jag vet att åtta tassar behöver tvättas när vi äntligen kommer in igen och drar lite i kopplen för att mana på så att vi blir färdiga i regnet någon gång. När lillan väl bestämmer sig för en plats att göra nummer två på gör jag det alla icke-hundägare hatar. Jag struntar i, nej jag skiter i att plocka upp!

Tjejer, ni är det sötaste hundar som finns! Men jag föredrar att bara gosa med er =)

/minilli

Kommentarer
Postat av: syster

fyyy man ska plocka upp bajs efter sig=)

synd att jag inte är hemma o kan suporta dig med hundpromenader och allt som hör till.

saknar dig!

2008-10-05 @ 22:04:44
Postat av: GUINEVERE

Åh gumman. Du är den bästa jag har! Puss!

2008-10-05 @ 22:27:40
URL: http://bloggingbyguinevere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback