Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2008-11-28 / 08:07:38
Utmaningen

Just ja, jag blev ju utmanad av Jennifer. En inte helt lätt uppgift. Bland annat för att jag inte komer att lyckas länka till sju andra bloggar efterom att jag bara känner en bloggerska. Men också för att jag inte vet om jag vill printa ner mina mörka hemligheter här på bloggen för allas beskådan. Så kom jag på att det ändå inte är nån som läser här, som ändå inte redan vet många hemlisar om mig. Därför kan jag väl ändå lista sju av dem här nedan. Säg till om något var nytt =)

  1. Jag är ett monster på morgonen. Tills dess att jag får frukost. Då blir jag beskedlig som ett lamm. Bäää.
  2. Jag är snäll och ärlig. När jag var liten sa jag till min mamma "Du är jättefin mamma, du ser ut som en clown". Det var sista gången hon permanentade sig.
  3. Jag är inte religiös. Efter att ha läst Religionsvetenskap A som en del av min lärarutbildning blev jag osams med Jesus. I Religinsvetenskap B beskyllde jag Gud för att vara roten till allt ont. Den tjugofjärde december firar jag jul, födelsen av tomten. Eller hur var det?
  4. Jag är en sökare. Efter dusten med kristendomen har jag sökt och funnit delar i de flesta religioner som jag kan känna medhåll för. Men min svåra beslutsångest gör att jag inte kan välja och resutlatet av det är att jag fortfarande söker efter livets mål och mening. Svaret kan nämligen variera varje dag.
  5. Jag är en besserwisser. Typ. Jag vill gärna ha rätt. Däremot vågar jag inte alltid visa att jag har rätt på grund av min stora rädsla för att ha fel. Jag vill kunna allt och skäms när jag inte gör det.
  6. Jag är inte alkoholberoende. Jag dicker sällan och frågar du mig om en drink så vet jag inte vad du pratar om. Jag får rysningar av irritation när omgivningen inte accepterar att jag hellre dricker ramlösa än vin till maten. Det är min lever, jag gör vad jag vill med den!!!
  7. Jag har fobier. För ormar, trånga utrymmen, gynstolar och elevgrupper där ingen reagerar på min undervisning (Det upplevde jag i en dröm härom natten).
Ja, det var det. Inte blev du förvånad.

/minilli

Kommentarer
Postat av: syster

jag älskar dig syster.=)

2008-11-28 @ 08:55:57
Postat av: minilli

Syster, jag älskar dig tillbaka =)

2008-11-28 @ 09:09:05
URL: http://minilli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback