Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2008-11-18 / 08:58:03
Längtans blåa blomma

Varifrån kommer uttrycket längtans blåa blomma? Jag förstår det inte. Tror inte ens att du längtar. Nej. Inga blåa blommor påminner dig om mig när solen går upp över horisonten, den ljumna vinden leker i ditt hår och värmen smeker din kind. Men jag längtar. Blåa blommor bombarderar mig varje dag solen åter har vägrat att gå upp, när vinden blåser rakt igenom benmärgen och temperaturen understiger 0 grader och sticker i mina kinder. Jag somnar med blåa blommor på kudden varje natt, önskar att de var du. En blå blomma finns ständigt vid mitt hjärta och påminner mig om dig. Blå längtan. Jag längtar efter dig. Har du en blå blomma vid ditt hjärta?

/Jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback