Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2008-11-28 / 12:08:45
Jävla Tele2comviq och The phone house!

Jag ska ringa Sverker på Plus! Jag blev så lurad av en kille från  The phone house på Göteborgs station. Han fick mig att förlänga mitt abonemang hos Tele2comviq, men utan att berätta det finstilta. Jag blir så ARG. Han ville bara tjäna pengar på mig men det fattade jag ju försent. På min faktura från Tele2comviq står det att jag nu, i och med att jag förlängt mitt abonemang, har gått med på att träda över till det nya comviq kompis. Det innebär att jag måste betala för varje påbörjad MINUT, i stället för tiosekundersperoid som det var med det gamla kompis. Det har jag inte gått med på. Jag ringde Tele2comviq och sa att jag inte ville ha det nya kompis eftersom att ingen berättat det finstilta för mig. "Jag får ju betala mycker mer nu", sa jag. "Det är ju marginellt", sa killen i andra änden av telefonlinjen. Vaddå marginellt?! Ni lurar mig ju! På nyheterna igår handlade det just om hur telefonoperatörer lurar sina kunder genom att ta betalt för varje påbörjad minut av ett samtal. En minut och en sekund blir två minuter på fakturan. Förklara den ekvationen Tele2comviq. Ni kan ju inte vara kompetenta till ert jobb om ni inte kan räkna. Avskeda den där jävla Frank för ni är inte alls sheep!!

/Camilla

Kommentarer
Postat av: GUINEVERE

du ska alltid ha två veckors ångerrätt. Se till att du får lämna tillbaka skiten! Puss!

2008-11-28 @ 13:00:09
URL: http://bloggingbyguinevere.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag har också blivit lurad! Skulle kolla synen, gick runt på stan och såg en stor skylt : Synundersökning 1 kr vid stod det gäller till och med 30 november. Skitbra tänkte jag! Visade sig att de hade drop in tider på lördagar så gick dit idag, kollade synen (Jag behöver glasögon!! läsglasögon. underbart....) kikade lite på bågar men hittade inga jag gillade jätte mkt så skulle fundera på det. Bad henne skriva upp vilka bågar jag var intresserad av. Sen säger hon:



Ja men då tar jag bara betalt för synundersökningen idag då och om du köper bågarna sen drar vi bort det priset från dem.



Jag:

Men synundersökningen kostade ju bara 1 kr?



Hon:

Ja vid köp av bågar.



Jag: Men det stod det ju inte vid stjärnan, stod ju bara datumet där?



Hon gick fram till skylten o titta: längst längst LÄNGST ner, i en stil så liten att du aldrig läser den i ett skyltfönster så står det typ tre-fyra rader där de smygit in: Gäller vid köp av bågar från 475 kr...



SÅ JAG FICK JU INTE ALLS UNDERSÖKNINGEN FÖR 1 KR! mkt upprörd är jag....

2008-11-29 @ 13:52:50
Postat av: milla

Ida: Ja det är attan hur det där finstilta kan ställa till saker och ting. Taskigt att dessutom ha finstilt text utanför en glasögonaffär då den som läser skylten uppenbarligen behöver en synundersökning och inte kan se det finstilta. Idiotiskt!



Jennifer: Det har gått mer än två veckor sen jag skrev på. Jävla skit som sagt!

2008-11-29 @ 19:03:23
URL: http://minilli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback