Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2008-05-23 / 08:56:24
Vem läser det här?

Jag funderade på det här med att blogga. Min mamma tycker inte att man ska lägga ut sitt liv till allmän beskådan på internet. Samtidigt verkar attityden i samhället idag vara "Jag bloggar alltså finns jag". Jag är nog lite kluven i den frågan eftersom att jag inte vill lämna ut alla detaljer om mitt liv och ändå ler för mig själv när jag ser att någon har läst ett inlägg. Jag tror att det i mitt fall handlar om att jag vill få delge mina tankar och åsikter till andra och få bekräftelse för dem, inte för mig som person. Egentligen borde jag väl då låta bli att ha en bild på mig själv med i headern till exempel för att låta texten tala för sig själv. Fast en text utan en person bakom upplever jag som tråkig och det är nog därför jag ändå har det med i bloggen. Jag skulle vilja veta varför du bloggar.

Jag undrar också hur läsarna hittar till ens blogg? Det finns ju miljoner att välja mellan. Många som vill visa att de finns. De bloggare som har flest läsare har ofta en viss profil på sin blogg. Det har inte jag. Ändå hittar för mig okända personer hit till min blogg ibland. Hur gör ni det är frågan? Kanske tycker ni att det är en dum fråga men jag undar i alla fall. Jag brukar till exempel tänka på att rubriken kanske är en sån sak som lockar. Är det så? Eller kanske är det bara slumpen? Jag skulle vilja veta varför du läser okända människors bloggar. I vilket fall hoppas jag att de som väl har hittat hit gärna tittar in igen. Bara för att det gillar det jag skriver. Bekräftelse. Där kom det igen. Men det är så det är. Jag bloggar inte för mig själv. Jag vill att någon läser och tycker. Inte om mig som person men om det jag skriver. Det sa jag nog. Nåja. Om du läst ända hit vill jag säga tack, välkommen hit och välkommen åter!

Kommentarer
Postat av: mammakero

Hej och tack för titten på min blogg!
Varför man hittar och läser främmande människors bloggar? Jag är inte en sådan som aktivt söker upp personer. De jag läser har jag hittat hos de andra jag läser. Något de skrivit i en kommentar låter intressant och jag kollar bloggen. Är bloggen då lika intressant som kommentaren var är jag oftast fast!

2008-05-23 @ 18:35:39
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Jennifer

du är den sötaste nöten som finns. Love you! Tack för dansen idag ;)

2008-05-23 @ 20:57:01
URL: http://bloggingbyguinevere.blogg.se
Postat av: Garderobsgrubbel & ByråBekymmer

yep, det är jag som designat och tryckt själv.
kram

2008-05-24 @ 19:02:07
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: mammakero

japp! Grillat igen... hihi!

2008-05-24 @ 22:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback