Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2008-03-27 / 08:12:22
Problem och gårdagens bravader

Jag skrev ett inlägg igår runt kvar över fem. Klickade på publicera kl halv sex ungefär men DÅ ville inte min dator längre. Det kändes ju lagom skoj att hela datorn hängde sig. Satt en timme och försökte fixa skiten men det slutade med ett skrik och ett tryck på off-knappen. Sen var mitt humör förstört den kvällen. Ringde till söt och beklagade mig - stackaren. Jaja, här nedan kommer i alla fall gårdagens inlägg som jag nu får skriva om. Vill ha det med eftersom att jag kände mig glad och stolt igår innan datorn fuckade upp. Ok, nu ska jag inte gnälla mer =)


Dagens bravader 26 mars

Sista plåten är tagen ur ugnen och det doftar ljuvligt i hela lägenheten. Jag har likt en liten hemmafru bakat matbröd i tre och en halv timma(!). 26 rågsiktskakor blev resultatet. Brödet ligger nu och svalnar på fönsterbrädan likt den klassiska bilden på pajen i fönstret som man kan se i så många gamla filmer. Egentligen är det bröd över hela köket (i fönstret, på diskbänken, köksbordet och spisen) samt MJÖL överallt. Jag bävar inför att städa i mitt bakkaos men det är väl bara att ta fram dammsugaren så att det blir gjort. Jag ska också barmhärtigt skänka en del av brödet till scouternas loppis, men eftersom att det är mitt älsklingsbröd jag har bakat behåller jag nog en betydande del själv. SÅ barmhärtig är jag.


Jag skulle egentligen plugga idag, ekofeministen ligger och väntar på mig, men efter att ha suttit vid datorn och faktiskt skrivit mellan kl 8.30 och 13 kände jag för en paus. Hm, den blev visst lite lång för nu är kl snart halv sex. Jag SKA dock ta i tu med ekofeministen ikväll. Ska bara göra mig lite te och bre en härligt doftande nybakt rågsiktssmörgås först =)


Det var dagens bravader, jag är stolt över resultatet!


/minilli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback