Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2008-03-02 / 10:09:19
Nya lärdomar

Ja, da var jag hemma igen da. Marker att tva veckor med ett tangentbord utan svenska bokstaver har satt sina spar. Det kommer a:n och o:n automatiskt. Vanta sa ska jag bra stalla om mig:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Så där ja. Var var vi? Jo, jag fick ett regnigt välkomnande av Sverige när jag klev av flyget igår. Det regnade sedan hela vägen hem till Västerås. Sverige måste ha saknat mig när det kom så många lyckotårar! Att resan har varit alldeles underbar behöver jag nog inte gå in närmare på. Ni förstår det. Alla som ändå undrar hur det var får titta på bilderna med strand, hav och palmer. De kommer senare.

Efter en sån här resa drar man även nya lärdomar och jag tänkte vara så snäll att delge er dem. De består i övningar för att ni ska kunna lära genom erfarenhet. Lycka till!

#1 Vad får dig att tappa balansen, bli grön i ansiktet och din mage att kännas som ärtsoppa som dansar schottis i en torktumlare? Vad ditt svar än är ger det kanske en hint om hur sjösjuka kan yttra sig. Jag måste erkänna att första dygnet (som tur är endast det första dygnet) på Älva kändes JUST så. Övningen rekommenderas dock ej att utföra för väl hemma då det kan resultera i att ärtsoppan vill ut ur torktumlaren. Ja, ni fattar!

#2 Plocka ögonbrynen medan du knägungar och svajar fram och tillbaka. Sedan samma procedur med mascaran. Det ger en hint om hur det kan vara att göra dessa till synes enkla sysslor på ett vaggande segelfartyg. Jag är stolt över att jag klarade det. Tops behövs för korrigering. Testa hemma framför badrumsspegeln.

#3 Testa hur gott du somnar när du vaggas till sömns i din säng medan du hör vågorna fridfullt slå mot båtens fribord utanför din hytt. Kanske lite svårare att utföra hemma men med fantasi och uppfiningsrikedom kan du säkert lyckas.

#4 Om du drar bak förarsätet i bilen så långt det går och sedan sätter dig i sätet bakom har du lika gott om plats som på ett flygplan. Sitt nu så i 11 timmar. Försök sova om du kan. Eller läs en tidning. Se till att någon kan spela fransk flyvärd/-inna som kommer med mat och te med jämna mellanrum. Man är aldrig hungrig på ett flygplan. Trevligt men trångt tyckte jag. Testa själv och bilda din egen uppfattning.

Kära läsare! Detta är knappt en handfull av vad jag lärt mig på resan. Hoppas att du kan dra lärdom av det jag här försökt delge dig. Vill du göra det helt på riktigt rekommenderar jag varmt att segla i västidien.

Skepp O'hoj
Minilli


Kommentarer
Postat av: Guinevere

Haha, vad söt du är :D Älskar din beskrivning av din resa! Puss

2008-03-03 @ 15:38:29
URL: http://bloggingbyguinevere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback