Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2008-06-02 / 22:40:10
Gratis my ass

-Ledarutbildningshajk på Vässarö. Detta är ett tillfälle ni inte får missa. Ni åker med gratis!!! sa de.


Jo, lägerkostnaden blir vi bjudna på. Tack tack! Men jag upptäckte idag att det tillkommer vissa omkostnader som jag inte räknat med. Enligt den packlista som alla deltagare fått måste detta införskaffas till lägret:

  • Scoutskjorta, helst två = ca 200 kr styck
  • Sovsäck (fixar en bättre begagnad) = 700kr
  • Regnställ för segelturer = minst 500 kr eller mer mer mer
  • Myggspray från apoteket = 98 kr
  • Öronproppar (för myggens skull enligt lägerkommittén) = kanske 20 kr
  • En redig kniv = har ingen aning om pris men det verkar inte helt billigt
  • En ryggsäck att stoppa allt i = från några hundralappar till många hundralappar

Total summa: nästan 2000 kronor.

2000 spänn, bara så där. Japp, gratis var det!


/minilli


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilken snygg blogg!
Hoppas du också har
kunnat njuta av sol
och värme idag!

2008-06-03 @ 18:48:13
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Junitjej

Svar till minilli: Klart att man måste testa att läsa nya genre av böcker! Tack för boktipset!

2008-06-03 @ 19:19:32
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback