Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2008-07-15 / 10:55:27
Jealousy has driven her mad

I wasn't jealous before we met
Now every woman I see is a potential threat
And I'm possessive, it isn't nice


Jag såg Mamma Mia! och en av alla de bra låtar som var med fastnade i mitt sinne. Det som slog mig var att texten stämde så bra in på mig själv. Det är först när man har något som man är rädd att förlora det. Innan jag träffade min pojkvän var jag inte alls avundsjuk, för jag hade inget att vara avundsjuk på. Och det är enligt min mening sant som Björn och Benny skriver, att allt för starkt uttrycka sitt ägande är inte alltid trevligt. I Bibeln står det att kärleken till pengar är roten till allt ont (1 Tim 6:10) och jag tror att det har att göra med ägande. När vi äger något förändras vi. Det kommer fram mörka sidor som vi annars inte vet att vi har. Om vi inte passar oss kan vi sluta som Smeagol. Trots det måste jag erkänna att jag ibland är på god väg att likna denna varelse. Min pojke är my precious så beware of me.

Men sången fortsätter och även här träffar B och B mitt i prick hos mig.

It was like shooting a sitting duck
A little small talk, a smile and baby I was stuck
Så enkelt han fick mig, jag föll direkt

I still don't know what you've done with me
utan att veta vad han gjort med mig

A grown-up woman should never fall so easily
Jag borde kanske spelat mera svår

I feel a kind of fear
When I don't have you near
Då är kanske avundsjukan värst

Unsatisfied, I skip my pride
I beg you dear
Och lyssna nu för jag menar varje ord:

Don't go wasting your emotion
Lay all your love on me
Don't go sharing your devotion
Lay all your love on me


/minilli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback