Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2008-12-03 / 22:43:43
Gårdagens explosion - uppföljning

Polisen kan lägga ned utredningen. Jag ska berätta vad som hände i går morse, en morgon som började bra. Jag vaknade av att julstjärnan i mitt fönser tändes. I det guldiga ljuset steg jag upp, ganska pigg, och lagade mig frukost. Med tända ljus vid frukostbordet hade jag gott om tid att läsa ett romanutdrag inför torsdagens seminarium. En lugn och skön morgon med andra ord och jag skulle gott hinna till skolan lite tidigare. Packade min sedvanliga matsäck bestående av te, smörgås, frukt och denna dag även en kexchoklad. Det var när jag öppnade kylskåpsdörren som jag hittade en halvlitersflaska med julmust. Tänkte att det skulle piffa till skoldagen lite och greppade den tillsammans med tethermos, smörgåslåda, fruktpåsen och chokladen. Väl ute i hallen höll jag på att tappa alltsammans men lyckades rädda situationen genom att lägga fruktpåsen på golvet och sätta mustflaskan mellan knäna.  Plötsligt for den i golvet och fullkomligen exploderade! Det var must överalllt innan jag ens hann reagera. Kastade mig över flaskan och slängde in den i badkaret där den fick spruta klart. Då rann det redan must på ytterdörren, fruktpåsen, skolväskan och påsen med lånade böcker. Badrumsdörren såg sprutlackerad ut och den lilla vita mattan jag har på golvet i badrummet hade blivit prickig.

Not till mig själv: Dum placering av must!

Det tog minst en halvtimme att torka upp allt kladd. Jag hann inte komma tidigare till skolan, snarare senare än vanligt. När jag undersökte mustflaskan visade det sig att den spruckit lite, lite grann i botten. Ur den springan hade säkert hälften av musten sprutat och dekorerat om min hall. Ställde i vredesmod in flaskan upp och ner i kylen igen innan jag åkte med min numera prickicka väska till skolan. Musten smakade för övrigt bra i dag =)

/minilli - sprängaren

Kommentarer
Postat av: syster

söto

2008-12-04 @ 01:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback