Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2008-12-12 / 08:56:09
Ärrad läsning

- En "dålig" deckare läker alla sår. De bra deckarna lämnar ärr! sa Jan Arnalds alias Arne Dahl.

Och ja, jag är ärrad efter läsningen av hans kriminalroman Himmelsöga. Den lämnar mig inte. På ett sätt är det så klart positivt att en författare har berört mig så med sin text. Jag tycker om att något jag läst kan påverka mig och väcka nya tankar. Samtidigt vet jag inte om jag tycker om de ärr jag har fått. Bilder på självdestruktivt anorektiska, sexuellt utnyttjade och torterade kvinnor är allt annat än angenämt.


/minilli

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Hejsan tycker du har en jätte fin blogg, undrar hur du har gjort den, hur har du lagt in de 3 bilderna över utan någon ram och med mellan rum och texten som står där också... Jätte fint , tacksam för lite tips.

HA en bra kväll och tack på förhand. KRAM

2009-01-04 @ 18:12:29
URL: http://nallisballis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback