Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2008-08-11 / 10:26:41
I want to paint it black

Dagens ledmotiv: The Rolling Stones, Paint it black

---
I see a red door and I want it painted black
No colors anymore I want them to turn black
---
I look inside myself and see my heart is black
I see my red door and it has been painted black
Maybe then I'll fade away and not have to face the facts
It's not easy facing up when your whole world is black
 


Ett stort svart hål. Och tårar. Fan. Vad betyder det här och var kommer det att leda.

Jag förlorade en kär ägodel i går. Egentligen har den nog glidit ur min händer länge. Ibland blundar man för det man inte vill inse. Men den är inte helt borttappad utan finns fortfarande inom synhåll. Så jag kan se vad jag saknar. Vi befinner oss i ett slags mellanting. Ett Limbo. Och det suger.

Karlsson på taket sjunger: Ingen tycker om mig, ingen vill ha mig, för att jag äter mask! Om det ändå vore så enkelt. Att det räckte med att sluta äta mask för att ändra på det förhållande han beskriver. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Kanske ska jag bara måla allting svart. Det är lockande. Kanske ska jag se till att inte förlora det kära ur synhåll och hoppas på att vi kommer närmare varandra igen. Det är vad jag vill.

/jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback